Pendaftaran APC

Permohonan Pendaftaran Assessment of Professional Competence (APC)

Makluman Penting

  1. Hanya permohonan yang lengkap akan diproses. Sila pastikan kesemua perkara dalam senarai semak telah dipenuhi.

  2. Sila ambil maklum bahawa semua permohonan akan dibentangkan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Kecil APC untuk keputusan rasmi. Permohonan yang diterima kurang dari 3 hari tarikh Mesyuarat Jawatankuasa hanya akan dibentangkan dalam mesyuarat yang seterusnya.
1
Panduan untuk memohon

Bermula pada 14.03.2023, pemohonan APC adalah secara dalam talian iaitu melalui Sistem ReQSys.

Langkah

  1. Log masuk menggunakan ID pengguna dan kata laluan anda. Kemudian di bahagian Member Action klik butang MyPJ.
  2. Kemudian, klik butang Submit your application now di bahagian Assessment of Professional Competence.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi sekretariat APC di talian: 03-26107987 atau e-mel ke apc[at]bqsm.gov.my​

Makluman Penting

  1. Hanya permohonan yang lengkap akan diproses. Sila pastikan kesemua perkara dalam senarai semak telah dipenuhi.

  2. Sila ambil maklum bahawa semua permohonan akan dibentangkan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Kecil APC. Permohonan yang diterima selepas tarikh 3 hari sebelum Mesyuarat Jawatankuasa hanya akan dibentangkan dalam mesyuarat Jawatankuasa yang seterusnya.
1
Panduan untuk memohon

Bermula pada 14.03.2023, pemohonan APC adalah secara dalam talian iaitu melalui Sistem ReQSys.

Langkah

  1. Log masuk menggunakan ID pengguna dan kata laluan anda. Kemudian di bahagian Member Action klik butang MyPJ.
  2. Kemudian, klik butang Submit your application now di bahagian Assessment of Professional Competence.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi sekretariat APC di talian: 03-26107987 atau e-mel ke apc[at]bqsm.gov.my​

Makluman Penting

  1. Hanya permohonan yang lengkap akan diproses. Sila pastikan kesemua perkara dalam senarai semak telah dipenuhi.

  2. Sila ambil maklum bahawa semua permohonan akan dibentangkan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Kecil APC. Permohonan yang diterima selepas tarikh 3 hari sebelum Mesyuarat Jawatankuasa hanya akan dibentangkan dalam mesyuarat Jawatankuasa yang seterusnya.
1
Panduan untuk memohon

Bermula pada 14.03.2023, pemohonan APC adalah secara dalam talian iaitu melalui Sistem ReQSys.

Langkah

  1. Log masuk menggunakan ID pengguna dan kata laluan anda. Kemudian di bahagian Member Action klik butang MyPJ.
  2. Kemudian, klik butang Submit your application now di bahagian Assessment of Professional Competence.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi sekretariat APC di talian 03-26107987 atau e-mel ke apc[at]bqsm.gov.my

Perkhidmatan Dalam Talian

Skip to content